Yorgun Doğdum, Dinlenmek İçin Yaşıyorum

27 Kasım 2007 Salı

Demin jazzetta‘ya uğradım. “Yorgun doğdum, dinlenmek için yaşıyom!” konusunu enine boyuna incelediği yazısı beni birden geçmişe götürdü.

Aklıma Yorgun Doğanlar Derneğimiz geldi. Sevgili Kadir arkadaşımızın kuruculuğunu üstlendiği bu dernek, inanılmaz bir tüzükle hayatına başlamıştı (gerçi ben derneğin sonraki üyelerindenim ama olsun). Tabi tahmin edebileceğiniz gibi, tembellikten, derneğin başka bir faaliyeti olmadı.


Olsun, zaten amaç dinlenmekti.

İşte derneğin tüzüğü;
Madde 1 - İnsanlar yorgun doğar, dinlenmek icin yaşar.
Madde 2 - Çalısmak yorar.
Madde 3 - Gündüz dinlen ki gece rahat edesin.
Madde 4 - Yatağını kendini sevdiğin gibi sev, içinden cıkmayacağın gibi yap.
Madde 5 - Yarın yapabileceğin işi bugün yapma.
Madde 6 - Bugünün işini yarına bırakma, erteleyebileceğin kadar ertele.
Madde 7 - Dinlenen birini görünce otur ona yardım et.
Madde 8 - Oturman mümkünse ayakta durma, yatman mümkünse oturma.
Madde 9 - Tembellikten kimse ölmemiş.
Madde10 - Çalışma isteği duyunca bir yere otur, isteginin geçmesini bekle.

0 yorum: